Grădinița „Sf. Paul” din Onești desfășoară activităţi instructiv–educative proiectate, organizate şi desfăşurate cu respectarea numărului de activităţi prevăzute în planul de învăţământ aprobat Ministerul Educației, conform Curriculum-ului pentru educație timpurie (2019).
Conținuturile de învățare respectă principiile învățământului de masă:
- Un învăţământ modern care ţine seama de ritmul fiecărui copil şi de nevoile sale afective şi de joc;
- Un învăţământ global, integrat şi creativ care are la bază interesul copiilor;
- Continuitate în acelaşi ciclu curricular;
- Şanse egale pentru toţi copiii la instruire şi la educaţie;
- Stimularea efortului propriu şi a motivaţiei pentru învăţare;
- Valorizarea potenţialului, disponibilităţilor şi aptitudinilor manifestate de copii;
- Un sistem educaţional deschis spre modernizare, spre viitor;
- Respectarea ritmului propriu de înaintare în cunoaştere al fiecărui copil;
- Strategii didactice activ–participative, bazate pe joc, care să determine copilul să ia parte activ la propria sa formare;
- Jocul utilizat ca mijloc de socializare, de cunoaştere a lumii, a mediului natural, social şi cultural, de comunicare, de relaţionare şi de prietenie;
- Utilizarea jocului, ca activitate fundamentală a copilului, care îi formează deprinderi şi priceperi care prefigurează personalitatea în formarea acestuia;
- Activităţi dinamice atât în clasă cât şi în aer liber, interesante şi relaxante;
- Flexibilitatea şi creativitatea în proiectarea didactică, cu scopul de a face învăţarea individualizată, centrată pe copil;
- Conţinuturi selectate după criterii ştiinţifice, adecvate nivelului de înţelegere şi tipului de învăţare specific;
- Utilizarea activităţilor pe grupuri mici ca formă principală de organizare a colectivului de copii, corelată cu conţinuturile activităţii şi nivelul grupei;
- Folosirea în cadrul activităţilor a materialelor didactice şi mijloacelor de învăţământ moderne;
- Resurse materiale suficiente cantitativ, accesibile, funcţionale, distractive, care permit individualizarea instruirii, multe elemente de noutate, aparatură suficientă (calculator, retro – proiector, video-proiector, laminator, radio – casetofoane, CD-uri, casete etc.);
- Organizarea unor proiecte tematice dorite de copii şi cu participarea părinţilor.